HTML

Napi klasszikus

A napi klasszikus blog azokat a zeneszámokat tárja elénk, amelyeken generációk nevelkedtek fel, a múlt században, mindenki hallotta már, ismeri a dallamát, ha a címét nem is tudja, de biztosan el tudja dúdolni magában.

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Lily Was Here

2010.12.11. 00:02 Lewad

Ezzel a számmal nyitnám meg a blogot, miért is?

Ebéd közben halottam meg ezt a számot a rádióban. Sokszor hallottam már, mégsem tudtam a címét. Ahogy fejlődik a modern technika újabb és újabb csodák születnek. Okostelefonokra manapság már több olyan alkalmazás létezik, ami pár másodperc után megmondja a szám címét és előadóját. Innen már egyenes út vezet a videómegosztó portálokra, ahol különböző verziókat hallgathatunk (és nézhetünk) meg az adott számból. Megnéztem még pár oldalt, amit a kereső kidobott, és úgy döntöttem, ha már itt vagyok, mért ne írhatnék róla egy blogot, napi bejegyzésekkel? Ha másért nem, magam miatt, visszatekintésként, vagy csak azért, hogy ne felejtsem el ezeket a számokat.

Az eredeti változat David A. Stewart és Candy Dulfer élőadásában készült, azonban a videók között böngészve úgy éreztem inkább ezt a változatot rakom ki.

Kislemezként jelent meg a szám 1989-ben a holland De Kassière című film főcímdalaként. David A. Stewart meghívta Candy Dulfer-t, ankinek nem volt előzőleg kiadott száma, hogy szaxofonozzon. Megjelenése után, 5 hétig tartotta Hollandiában az első helyet a toplistákon, majd kiadták az Egyesült Királyságban (6. hely), Amerikában (11.) és Európa országaiban. Hollandiában platinalemez lett belőle, 60000 eladott példánnyal, Franciaországban még ennél is sikeresebb lett, több mint 125 ezer darabot adtak el belőle. 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://napiklasszikus.blog.hu/api/trackback/id/tr162508071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása